04/574-51-30 solagorje@osgorje.si

Učenci 4. razreda bomo z učiteljicama Francko Jensterle in Jerco Šolar Rihtar od 4. 3. do 8. 3. 2019 v domu CŠOD Trilobit na Javorniškem Rovtu. Odhod je v ponedeljek, 4. 3. ob 8. 30 uri, prihod pa v petek 8. 3. ob 14. 40 uri.

CŠOD Javorniški Rovt.

Petek, 8. 3. 2019: Zbudili smo se v lepo, malo hladno jutro. Po zajtrku smo morali pripraviti prtljago in pospraviti sobe. Popoldne v dom pride že naslednja skupina.Zbrali smo se v telovadnici in učitelj Rok nam je pokazal, kako iz dveh vej in plahte ali šotorskega krila sestavimo reševalna nosila. Vsi smo jih naredili in se poskusili prenašati. Drugi del dopoldneva smo plezali na umetni steni. Učitelj Rok in učiteljica Jerca sta nas varovala in seveda svetovala, kako preplezati steno. Ni bilo težko. Preizkusili smo se tudi v hoji s hoduljami in igrali smo košarko. Kmalu nas je kuhar poklical na kosilo. Golaž s polento in zelena solata ter “štrudelj”. Slastno. Ob 14. uri smo se odpeljali proti domu. Vsi nestrpni smo se veselili srečanja s starši. Zadovoljni smo odšli domov.

Četrtek, 7. 3. 2019: Danes smo se pa zbudili v oblačen dan. Zjutraj smo odšli na krajši pohod. Povzpeli smo se na Veliko Boncljo, ki je visoka 1131m. Na vrhu je kar strmo in nevarno, zato smo bili pazljivi. Na poti navzdol smo našli gozdno ravnino, kjer smo iz naravnih materialov po skupinah zgradili Palčkovo vas. Ob majhnih hišicah, jamah, bivališčih so nastale tudi zgodbice. Zanimive, otroška domišljija nima meja. Po malici smo bili v domu, saj je začelo močno deževati. Učitelj Rok nas je naučil osnovnih vozlov. Risali smo in pisali dnevnike. Po kosilu smo se kljub dežju odpravili ven do potoka, kjer smo raziskovali in iskali vodne živalice. Prinesli smo jih v dom in s pomočjo živalskih ključev določili njihovo vrsto. Narisali smo jih. Zvečer nas čaka zabavni večer, kjer se bodo učenci iz ene sobe predstavili s točko.

Sreda, 6. 3. 2019: Danes smo preživeli zelo zanimivo. Dopoldne smo imeli orientacijski pohod. Dobilli smo list z navodili in vprašanji. Zelo natančno smo morali prebrati namige za smer oziroma nadaljevanje poti. Vsi smo bili bolj ali manj uspešni. Po orientaciji pa smo se preizkusili v veslanju v kanujih. Ni čisto lahko, kot so sprva mislili nekateri. Veselo smo veslali do kosila. Po koslu smo imeli le nekja malega počitka, nato smo šli ven in se naučili zgraditi bivak iz vej, kamnov in šotorske plahte. Uspeli smo zgraditi zasilno bivališče, če bi nas v naravi zajel dež, nevihta ali noč. Naučili smo se tudi sodelovati s člani skupine in si pomagati. Pred večerjo smo se naučili še postaviti pravo kurišče. Zdaj vemo kakšne veje, vejice, suhljad, potrebujemo za pravi ogenj. Tajko punce kot fantje smo bilil uspešni. Po večerji pa bomo šli še na nočni pohod na Pristavo.

Torek, 5. 3. 2019: Ponoči je deževalo, jutro pa je bilo jasno in hladno. Po zajtrku smo se podali na pot proti Španovem vrhu. Učitelj Rok nam je sproti pripovedoval in opisoval zanimivosti pokrajine. Iskali smo fosile in Lovro Švab je našel fosil morske lilije, star kar 200  ali celo več milijonov let. Na poti smo srečali jezdece in se zabavali s kepanjem, saj je včeraj sneg v višjih legah pobelil hribe. Dolgi pohod smo zaključili na Pristavi, kjer smo si ogledali botanični park Karla Zoisa. Imeli smo slastno kosilo – govejo juho, pečen krompir in pečenko. Ob 14. uri nas je prišel obiskat gusar – Luka Por. Na igrišču smo se igrali. Učirteljica Irrena nam je predstavila fosile, predvsem trilobita. Naredili smo odlitke fosilov iz mavca. Pred večerjo pa smo se šli še “lopatkat” na bližnjo zaplato snega. Po večerji pa nas čaka pustni ples. Učenci so odlične maškare.

Ponedeljek, 4. 3. 2019: Dopoldne smo prispeli v CŠOD dom Trilobit. Sobe so lepe in velike. Dekleta smo v eni sobi, fantje pa v sosednji sobi. Po namestitvi smo odšli ven in opazovali kamnine v okolici doma. S kislino, ki smo jo kapnili na kamen, smo preizkusili ali je kamen apnenec. Videli in spoznali smo peščenjak, konglomerat in kremen. Po slastnem kosilu smo se malo odpočili. Popoldne smo preživeli zunaj, na prostem. Ogledali smo si izvire potoka Javornik in zajetje. Izmerili smo temperaturo vode, ki je bila 5,1 stopinje Celzija. Učitelj Matej nam je razkazal in predstavil staro vodno elektrarno. V domu pa smo izvedli poskuse z elektriko. Pred večerjo smo odšli še na bližnjo vzpetino in našli nekaj zaplat snega. Z našimi odtisi v snegu smo ustvarili “risbo”. Zvečer smo napisali razglednice, dnevnik in se igrali besedne igre. Trenutno dežuje, mi pa upamo na sneg.