Že ime projekta nam je nakazalo, da bo potrebno povezati znanje različnih predmetov. Tako smo medpredmetno povezali naravoslovje in gospodinjstvo v 6. razredu. Pri prvem se učenci seznanijo z zgradbo rastlinskih organov in semen ter nalogo posameznih delov rastline. Pri raziskovalni nalogi so samostojno pripravili semena za kalitev, jo opazovali in zapisovali, kaj se je sčasoma dogajalo. Opazovalni nalogi je sledil skupni pogovor o kalitvi v različnih pogojih. Tako so praktično spoznavali, kaj vse potrebujejo semena za kalitev. Skozi celo šolsko leto smo spoznavali tudi zgradbo in delovanje rastlinskih organov. Pri pouku gospodinjstva so učenci prek plakatov spoznavali različne skupine živil, med njimi tudi žita (vrste, zgradba, pomen v prehrani, uporaba v kulinariki, shranjevanje, predelava v mlevske izdelke). Učenci poznajo osnovna žita. Priznavajo pa, da največkrat jedo pšenico, koruzo, riž, ajdo … Pogovarjali smo se tudi o celiakiji, saj je v oddelku učenka, ki ne sme uživati pšenice, pire, ovsa, ječmena in rži . V sodelovanju z domačinko go. Matejo Reš smo pripravili posebno praktično vajo, na kateri so si imeli učenci možnost ogledati različne vrste žit (ajda, pira, enozrnica, oves, rž, ječmen, proso …), jih potipati in poizkusiti. Naša gostja jim je predstavila njihov izvor, povedala veliko zanimivega o pridelavi žit in njihovem pomenu za naše telo. Dejala je, da so polnovredna žita kot nekakšne »notranje metle« za naša prebavila. Učenci so spoznali, kako pridobivamo kašo. Lahko so poizkusili tudi ajdove in ovsene kalčke. Proso in piro so nato zmleli v namiznem mlinu, moko so presejali. Poslušali so zvoke, ki so nastali pri mletju različnih vrst žit, potipali različne moke in jih primerjali po mehkobi. Bili so presenečeni, da je moka topla. Pogledali so lahko tudi v notranjost mlina in se seznanili z njegovimi deli in delovanjem. Mlinček se lahko nastavi na različne grobosti mletja. Iz oluščenega ovsa so s pomočjo t. i. kosmičnika izdelali kosmiče. Iz vseh tako pripravljenih sestavin smo vsi skupaj skuhali proseni puding in piškote iz pirine moke.
Učenci so dobili znanje in številne nasvete, kako s preprostimi triki jesti zdravo hrano, ki nas ne bo samo napolnila kot nas najrazličnejši instant izdelki, ki so v trgovinah na voljo po nizkih cenah, ampak bo tudi vir dobrih hranilnih snovi. Naša gostja je poudarila pomen domače vzgoje rastlin in dnevne priprave sveže hrane.
Zapisala: Asja Sodja, prof. bio-gos